Tähti - kirjoittaja


27-v. nainen, toiveena raskaus vuodelle 2017.

- Ehkäisy jätetty pois 8/2015, siitä asti enemmän ja vähemmän aktiivista yritystä.
- PCO-tyyppiset munasarjat todettu 11/2016.
- Lapsettomuustutkimukset aloitettu 1/2017.
- PCO-diagnoosi 3/2017.
- Aukiolotutkimuksessa toisen munanjohtimen todettu olevan tukossa 5/2017.
Todennäköinen syy lapsettomuudelle: ovuloimattomuus.
Ajankohtaista nyt: OI-hoidot.

perjantai 3. helmikuuta 2017

Kyllästyminen oireiden seurantaan

Eli eletään vasta kierron päivää 7 ja en ole jaksanut seurata mitään oireita. Yleensä olen sortunut vähintäänkin siihen lämmön mittailuun :D Arvarkaa kuinka monta kertaa olen kuvitellut raskausoireita ja en kuitenkaan ole ollut raskaana. En vaan jaksa enää tätä arvuuttelua. En jaksa seurata mitään oireita tässä kuussa ja petipuuhat ajottukoon miten tekee mieli. Katsotaan mitä käy :D Kaapin pohjalla on kyllä noita ovulaatiotestejä, että voi olla, että sorrun tikuttamaan ovulaatiota, mutta saa jäädä siihen se oireseuranta. Mä oon nyt lomalla siitä. 

Tässä kierrossa käytössä on Multivita mama -monivitamiinivalmiste, Omega 3 -kalaöljykapselit, Tyrosiini -luontaistuote tasapainottamaan kilpparin toimintaa sekä Gelee Royale -kapselit, joita ajattelin nappailla mahdolliseen ovulaatioon saakka. Lisäksi on tullut hankittua maca-jauhetta, chian siemeniä ja goji-marjoja. Mitenköhän mun maksa kestää tän kaiken vitamiini- ja luontaistuote määrän? Vois kysyä lääkäriltä seuraavalla kerralla, että onko hyvä vetää näin paljon kaikkea ekstraa :D

Mua ällöttää, kun musta on tullut näiden lasten saantiongelmien myötä katkera raskaina oleville naisille. Eilenkin telkkarissa oli eräs mua hieman reilu 10 vuotta vanhempi nainen, joka odotti kolmatta lastaan. Sen ikäisetkin taitaa tulla helpommin raskaaksi kuin meikäläinen... :( 

4 kommenttia:

  1. Mul on sama ongelma, et ällöttää tämä oma katkeruus toisia naisia kohtaan, oli ne sitten raskaana tai jo valmiiksi äitejä. Ei sitä sillon joskus aikoinaan tullut noin mietittyä.
    Mä en usko, että noista vitamiineista voi saada mitään ns. yliannostusta, koska ne määrät on kuitenkin aina arvioitu monipuolisen ruokavalion tueksi. Kunhan vaan noudattaa pakkauksessa olevaa annostusohjetta, niin ei pitäis olla mitään ongelmaa :) Eri asia sit jos ihan hirveesti jotain hormoonivalmisteita(esim. kasviestrogeeniä) vetää, ni se voi ehkä pistää kropan jo ihan ylösalasin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle lapsettomuuden myötä on tullut ihan uutena sellaset todella voimakkaat kateuden ja katkeruuden tunteet! Totta kai saatoin joskus tuntea pientä kateutta jotain kohtaan mutta tää on ihan uudenlainen fiilis :D :/ Ehkä tässä kaiken ankeuden keskellä oppii tuntemaan itseään paremmin jos ei muuta :D

      Poista
    2. Niinpä ja tuskin kaikki niistä vitskuista/ravinteista edes imeytyy 100% elimistöön... :)

      Poista
  2. Mulla ei sinänsä ole katkeruutta tutuille äideille, paitsi niissä tapauksissa kun valittelevat esim. yöheräämisiä. Mua kuitenkin ärsyttää käydä vaikka kaupassa, jossa suurin piirtein jokaisella ihmisellä on muksu/muksuja. Jo niillä kymmenen vuotta nuoremmillakin.

    VastaaPoista